Meny
Våra tjänster
Låna pengar
Kort och betala
Spara och placera
Pension
Försäkringar
App, internetbank och BankID
Händelser i livet
Samhällsengagemang

Pågående bedrägeri

Kortbedrägeri

  1. Ring 0650-371 00

    Ring omedelbart till oss och informera om att du är utsatt för ett pågående bedrägeri.

    +46 650 - 371 00

    Utanför våra öppettider ringer du Digital Support på:
    +46 771 97 75 12

  2. Upprätta en polisanmälan

    Du upprättar din anmälan via telefon eller besöker en polisstation.

    Ring 114 14

  3. Polisen utreder bedrägeriet

    Det är Polisen som utreder bedrägeriet.

    Be Polisen att skicka en kopia på anmälan och att få diarienumret, som är kopplat till din anmälan, då vi behöver detta i vårt samarbete med dem.

  1. Dubbel debiterad eller feldebiterad

    I första hand ska du kontakta företaget som utfört transaktionen och se om de kan rätta till felet. Ett tips är att spara alla konversationer.

    Är det ett uppenbart bedrägeri följer du anvisningarna nedan. 

  2. Ring 08-411 10 11 och spärra kortet

    Ring Spärrservice och spärra kortet.

    +46 8 411 10 11

  3. Upprätta en polisanmälan

    Du kan upprätta en anmälan via Polisens e-tjänst, ringa 114 14 eller besöka en polisstation.

    Anmäl vi e-tjänst på polisen.se (öppnas i ett nytt fönster)

  4. Reklamera transaktionen

    Reklamera Bankkortstransaktion i Internetbanken

    Reklamera Betal- & kreditkortstransaktion (entercard.se)

    Du kan även besöka ditt lokala bankkontor eller ringa ServiceCenter på 0650-371 00.