För oss på Hälsinglands Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med såväl vårt bemötande som med våra produkter och tjänster. Är du missnöjd ber vi dig ta kontakt med närmaste bankkontor eller Kundcenter på telefon 0650-371 00.

Är du missnöjd med vårt svar?

  • Kontorets svar

    Vill du överklaga ett beslut från banken i ett klagomålsärende kontaktar du närmaste bankkontor eller Kundcenter på telefon 0650-371 00.

  • Om du inte är nöjd

    Om du inte är nöjd med det svar du får på bankkontoret eller hos Kundcenter kan du kontakta Hälsinglands Sparbanks Kundklagomålsansvarig.

    Beskriv skriftligt vad du tycker är fel, vilket kontor och vem du tidigare haft kontakt med i ditt ärende.

    Skicka ditt brev till:
    Hälsinglands Sparbank
    Klagomålsansvarig
    Box 1202
    824 15 HUDIKSVALL

  • Är du fortfarande inte nöjd

    Om du efter omprövning av bankens Klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande ställen:

  • Konsumentvägledning, finns i flertalet kommuner

    hudiksvall.se
    ljusdal.se
    sundsvall.se

    skl.se (Sveriges Kommuner och Landsting)

    Konsumentvägledare som finns i flertalet kommuner, lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.

  • Konsumenternas Bank- och finansbyrå

    Box 24215
    104 51 Stockholm
    Telefon 0200-22 58 00

    bankforsakring.konsumenternas.se

    Självständig rådgivningsbyrå, lämnar kostnadsfritt vägledning i bank- och finansfrågor. Står i kontakt med klagomålsansvariga på banker och värdepappersinstitut och håller dem och berörda myndigheter informerade i aktuella konsumentfrågor.

  • ARN, Allmänna reklamationsnämnden

    Box 174
    101 23 Stockholm
    Telefon 08-508 860 00

    arn.se

    ARN är en statlig myndighet vars uppgift är att opartiskt och utan kostnad pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten och ska ha inkommit till nämnden sex månader efter det att näringsidkaren avvisat konsumentens krav.

  • Konsumentverket

    Box 48
    651 02 Karlstad
    Telefon 0771-42 33 00

    konsumentverket.se

    Konsumentverket arbetar med rättsskydd, produktsäkerhet och information för att öka tryggheten och kunskapen hos både privatpersoner och näringsidkare.

  • Allmän domstol

    Domstolsverket

    551 81 Jönköping
    Telefon 036-15 53 00

    domstol.se

    Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.

  • Vår klagomålsprocess

    Alla medarbetare är skyldiga att ta emot, hantera och registrera klagomål. Detta gäller oavsett hur klagomålet framställts, till exempel via telefon, besök, brev eller mejl.

    Alla klagomål ska hanteras och utredas på ett objektivt och sakligt sätt med beaktande av din upplevelse av bankens service, produkter och tjänster.